Konkurs Kampania Społeczna Roku →
Celem działania Akademii Komunikacji Społecznej jest praktyczna edukacja
w zakresie marketingu społecznego wszystkich twórców, inicjatorów i nadawców
kampanii społecznych, programów CSR i CRM. Akademia Kampanii Społecznych
to platforma wymiany informacji, wiedzy oraz szkolenia z zakresu marketingu
społecznego.

Szkolenia

Zadaniem szkoleń jest przekazanie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych w planowaniu
i realizacji skutecznych kampanii społecznych. Osoby uczestniczące w wykładach i ćwiczeniach zdobędą solidne podstawy, które pozwolą im w przyszłości tworzyć strategie kampanii zmieniających postawy społeczne. Kolejne szkolenia planujemy w Warszawie w lipcu 2014 roku. Szkolenia prowadzone są przez ekspertów z zakresu marketingu społecznego, twórców kampanii społecznych, specjalistów zajmujących się na co dzień reklamą i PR.

Aktualna edycja

Zakończyła się II edycja szkoleń, w tym roku pod szyldem nowoutworzonej Akademii Komunikacji Społecznej. Przez 3 dni gościliśmy organizacje pozarządowe z województw: pomorskiego, lubuskiego, podkarpackiego i mazowieckiego. Patronem strategicznym szkoleń jest PGNiG.

Tegoroczna edycja odbyła się w dniach 14, 15 i 18 lipca br. w Warszawie.

Warsztaty i wykłady ekspertów Akademii Komunikacji Społecznej zaplanowaliśmy w zależności od potrzeb organizacji w danym regionie:
Pierwszego dnia odbyło się szkolenie dla organizacji pozarządowych w województw podkarpackiego i lubuskiego. Szkoleniowcy – Magdalena Wieczerzyńska i Marcin Świejkowski przekazali praktyczne wskazówki, jak planować i realizować skuteczne lokalne kampanie społeczne. Kilkoro uczestników przyznało się, że potrzebują podstawowej wiedzy z tego zakresu, gdyż są na etapie projektowania pierwszych kampanii lokalnych w swoich organizacjach. Pozostali uczestnicy potrzebowali uporządkować i wzbogacić wiedzę.

Przedstawiciele dużych NGO-sów, posiadających status Organizacji Pożytku Publicznego, wzięli udział w warsztacie Pawła Prochenki, Janka Prószyńskiego i  Anity Kozłowskiej, poświęconym zagadnieniu wykorzystania darmowego czasu antenowego w TVP i Polskim Radiu oraz przygotowaniu i produkcji skutecznych spotów telewizyjnych.

Ostatnie szkolenie zaplanowaliśmy jako trening umiejętności korzystania z dostępnych narzędzi marketingowych i PR podczas realizacji kampanii społecznych. Uczestnikami tego warsztatu byli przedstawiciele organizacji pozarządowych z województwa pomorskiego, którzy już posiadali podstawową widzę na temat prowadzenia kampanii społecznych w swoim regionie.
Eksperci AKS zaprosili zgromadzonych do udziału w praktycznych ćwiczeniach w grupach, będącymi symulacją zadań, z którymi uczestnicy zmierzą się w stosowaniu skutecznej komunikacji w ramach prowadzenia kampanii.
Gościem specjalnym szkolenia była zaproszona przez Izabelę Sałamachę dziennikarka „Trójki” PR – Elżbieta Korczyńska, która przeprowadzała mini-wywiady z uczestnikami szkolenia.
Pod linkiem można odsłuchać zarejestrowany materiał: http://www.polskieradio.pl/9/312/Artykul/1188859,Jak-skutecznie-prowadzic-kampanie-spoleczne

Specjalistyczne szkolenia Akademii Komunikacji Społecznej mają na celu pomóc wszystkim zainteresowanym w uporządkowaniu wiedzy i dostarczeniu niezbędnych umiejętności z zakresu wykorzystania dostępnych narzędzi marketingowych w realizacji kampanii społecznych. Podczas szkoleń będzie kładziony nacisk na trening umiejętności praktycznych. Osoby uczestniczące
w wykładach i ćwiczeniach zdobędą solidne podstawy, które pozwolą im w przyszłości tworzyć strategie kampanii zmieniających postawy społeczne.

 Uczestnictwo w szkoleniach jest bezpłatne. Organizatorzy zapewniają słuchaczom wyżywienie, a tym spoza Warszawy także nocleg w dnu poprzedzającym warsztaty.

Organizatorem szkoleń jest Fabryka Komunikacji Społecznej i portal kampaniespołeczne.pl,
a partnerem strategicznym Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo.

Patroni medialni: marketing-news.pl i ngo.pl


Poprzednie edycje

W szkoleniu wzięło udział 21 organizacji i stowarzyszeń z województwa pomorskiego. Szkolenie organizowane jest w ramach Konkursu Kampania Społeczna Roku przez Fundację Komunikacji Społecznej i portal kampaniespoleczne.pl wraz z partnerem strategicznym konkursu Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem.

 

Celem szkolenia było przekazanie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych w planowaniu i realizacji skutecznych lokalnych kampanii. Kampanie społeczne zmieniają postawy, mają wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym, zdrowie, środowisko i wiele innych ważnych dziedzin życia społecznego. „Niezmiernie ważne jest, aby kampanie społeczne były realizowane zgodnie z zasadami marketingu społecznego, a co za tym idzie były efektywne i przynosiły realne zamiany społeczne” - twierdzi Magdalena Wieczerzyńska, organizatorka szkolenia z ramienia Fundacji Komunikacji Społecznej.

 

„Szkolenie pokazało jak bardzo potrzebne są takie inicjatywy, kilka organizacji mających już zaplanowane kampanię, zdecydowało się na zmianę strategii po przebytym szkoleniu. Z ankiet ewaluacyjnych wynika, iż minusem było ograniczenie czasowe – szkolenie trwało tylko dwa dni. Także na pewno jest zapotrzebowanie na takie szkolenie i będziemy starali się kontynuować nasze działania. PiRKS Szkolenia są pionierską inicjatywą na naszym rynku, do tej pory nie było otwartych, bezpłatnych warsztatów z zakresu kampanii społecznych”– mówi Paweł Prochenko prezes Fundacji Komunikacji Społecznej i jeden z prelegentów.